تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/05/08 - 23:55
کد خبر: 477431

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

دسته عزاداری دانشگاه تهران روز ششم محرم به راه می‌افتد / کلید اولیه سوالات سه آزمون علوم پزشکی منتشر شد

دسته عزاداری دانشگاه تهران روز ششم محرم به راه می‌افتد / کلید اولیه سوالات سه آزمون علوم پزشکی منتشر شد

بررسی موضوعات اموز شامل اطلاعیه سازمان سنجش درباره داوطلبان شبهه‌دار کنکورهای سراسری ، نتایج آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت اعلام شد ، کفعمی: ۱۲۰۰ دانشجو در بیست‌ و هشتمین دوره طرح ولایت شرکت دارند و دیگر موضوعات مرتبط که به مرور آن خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»بررسی موضوعات اموز شامل اطلاعیه سازمان سنجش درباره داوطلبان شبهه‌دار کنکورهای سراسری ،  نتایج آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت اعلام شد ، کفعمی: ۱۲۰۰ دانشجو در بیست‌ و هشتمین دوره طرح ولایت شرکت دارند و دیگر موضوعات مرتبط که به مرور آن خواهیم پرداخت.

اطلاعیه سازمان سنجش درباره داوطلبان شبهه‌دار کنکورهای سراسری

سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای تأکید کرده است: از شروع به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار آزمون سراسری ۱۴۰۱ و سال‌های ۱۴۰۰ و قبل از آن که پس از بررسی و برگزاری آزمون رفع شبهه حکم قطعی محکومیت دریافت کرده‌اند، جلوگیری شده است.

در این اطلاعیه آمده است:

« بر مبنای رویه سازمان سنجش آموزش کشور در سال‌های ۱۴۰۰ و قبل از آن، داوطلبان شبهه‌دار در مرداد و یا شهریور سال آزمون شناسایی و تفهیم اتهام می‌شدند ولی در مهرماه با اعلام رشته‌محل قبولی اجازه تحصیل در دانشگاه داده می‌شد به شرط اینکه اگر در مسیر بررسی پرونده محکوم می‌شدند از تحصیل آنها جلوگیری شود.(جزئیات بیشتر)

 نتایج آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت اعلام شد

 اطلاعیه وزارت نفت در خصوص اعلام نتایج آزمون کتبی استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ به منظور انجام سایر مراحل مربوط به جذب و استخدام (دعوت به ارزیابی تکمیلی) صادر شد.

براین اساس نتایج آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است.(جزئیات بیشتر)

کفعمی: ۱۲۰۰ دانشجو در بیست‌ و هشتمین دوره طرح ولایت شرکت دارند

محمد حسین‌ کفعمی در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی که امروز ۲۲ تیرماه در مجتمع فرهنگی ۵ آذر برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) مهمترین ماموریت بسیج دانشجویی را  دفاع از انقلاب و اسلام نامیده است. این ماموریت فقط با تقویت مبانی اعتقادی محقق خواهد شد.

وی مطرح کرد: رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب تمام امیدشان به دانشجویان و جوانان است. تا با دانش و علم به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنند.(جزئیات بیشتر)

زمان ثبت نام وام های فرزندآوری و ازدواج دانشجویی اعلام شد

 مسعود گنجی با اشاره به وام فرزندآوری وازدواج دانشجویی گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به منظور حمایت از قانون جوانی جمعیت و فرزند آوری، کمک هزینه ای را تحت عنوان وام فرزند آوری دانشجویی برای داوطلبان متاهل دانشجو در دانشگاه های سراسری پیش بینی کرد تا دانشجویان متاهل بتوانند بخشی از مخارج فرزندآوری را پوشش دهند.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به تسهیلاتی که از سوی صندوق رفاه دانشجویی برای این دسته از داوطلبان مشخص شده، متقاضیان واجد شرایط ثبت نام می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی، با تهیه مدارک موردنیاز در زمان اعلام شده نسبت به تکمیل فرم ثبت نام وام فرزندآوری دانشجویی اقدام کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: به ازای تولد هر فرزند ۷ میلیون تومان وام فرزند آوری پرداخت می شود، دانشجویان متاهل فقط درهمان سال که فرزندشان متولد شده می توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

تمدید زمان ثبت‌نام آزمون استخدام بخش خصوصی تا ۳۱ تیر

بنا بر اطلاعیه دبیرخانه ششمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی آمده است: هم‌زمان با استقبال گسترده کارجویان و افراد خواهان فرصت‌های شغلی بهتر از ثبت‌نام در این دوره آزمون، بیش از ۲۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان، صنعتی و تجاری بخش خصوصی اقدام به شناسایی و جذب نیروی انسانی موردنیاز خود برای حدود ۲۱ هزار موقعیت شغلی در سراسر کشور از طریق آزمون خواهند کرد.(جزئیات بیشتر)

آغاز اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه تهران

پذیرش بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در خوابگاه‌های تابستانی دانشگاه تهران آغاز شده است و دانشجویان تا ۲۴ شهریور ماه می‌توانند در این مراکز ساکن شوند.

 هر ساله با آغاز فصل تابستان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرایط و ضوابط اسکان در خوابگاه‌ها را برای دانشجویان دوره‌های مختلف اعلام می‌کنند، بر این اساس ثبت‌نام دانشجویان دکتری تخصصی ورودی‌های ۱۴۰۰ و ماقبل، دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی‌های ۱۴۰۰ و ماقبل و کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۱ دانشگاه تهران برای اسکان در خوابگاه‌ها نیز مشروط به تصویب پروپوزال، دانشجویان دکتری حرفه‌ای ورودی‌های ۱۳۹۸ و ماقبل و دانشجویان کارشناسی دارای واحد عملی نیز تا ۱۱ تیر ماه اعلام شده بود.(جزئیات بیشتر)

ثبت درخواست مهمانی دانشجویان علمی کاربردی برای تابستان آغاز شد

به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، سلیمان عباسی افزود: ثبت درخواست میهمان دانشجویان این دانشگاه برای دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۴ آغاز شد و تا ۲۹ تیرماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان متقاضی باید در بخش ثبت درخواست میهمان در سامانه آموزشی دانشگاه نسبت به ثبت و پیگیری درخواست خود اقدام کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: باتوجه به ضوابط موجود در آیین نامه نقل و انتقالات دانشگاه جامع علمی کاربردی، امکان ثبت درخواست میهمان دروس برای دانشجویان مشغول به تحصیل در نیمسال دوم و بعد از آن امکان پذیر است.(جزئیات بیشتر)

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ آغاز شد

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ روز گذشته ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ به صورت کارنامه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.(جزئیات بیشتر)

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

 پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد. ۱۳ هزار و ۴۱ نفر داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند.

کلید نهایی آزمون دستیاری پزشکی ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ همزمان با انتشار کارنامه آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

داوطلبان مجاز پیش از این فرصت داشتند در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۷ تیر نسبت به انتخاب ۱۰۰ کد رشته – محل آموزشی مورد علاقه خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

فعال دانشجویی: بلاگرهای «حجاب استایل‌» برای دیده شدن رقابت می‌کنند

ریحانه بهزادی بخش مسئول کارگروه زنان و خانواده جامعه اسلامی دانشگاه شهید رجایی گفت: امروزه با وجود واردشدن رسانه‌های مجازی به عنوان عضو جدایی ناپذیر در زندگی مردم، رسانه‌ها نقش اساسی در الگوسازی، تربیت و فرهنگ ایفا می کنند. همچنین، رسانه به بستر خوب مدسازی و بهره‌برداری صنعتی و اقتصادی تبدیل شده است.

وی افزود: در عرصه بلاگرهای «حجاب استایل‌» رقابت بر سر دیده شدن است و هرکس بتواند مخاطب بیشتری جذب کند، برنده است. در چنین فضایی، در سال‌های اخیر، شاهد تولید محتوای زنان مسلمان در کشورهای اسلامی بودیم؛ چه کشورهایی با قانون حجاب اجباری و چه کشورهایی بدون این قانون و با وجود تکثر فرهنگی‌ این مسیر را طی کردند.(جزئیات بیشتر)

دسته عزاداری دانشگاه تهران روز ششم محرم به راه می‌افتد

 طنین نوای «یا حسین؛ یا مظلوم» عزاداران حسینی دانشگاه تهران همزمان با مراسم سینه‌زنی، در صحن دانشگاه تهران و خیابان‌های انقلاب اسلامی، کارگر شمالی و شانزدهم آذر طنین‌انداز می‌شود. این مراسم که از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دوم مرداد ماه از مقابل سازمان مرکزی دانشگاه تهران آغاز می‌شود، تا اذان ظهر ادامه دارد.

عزاداران حسینی در پایان این مراسم پس از غبارروبی مزار شهدای گمنام آرمیده در صحن دانشگاه تهران، برای اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران اجتماع می‌کنند. پس از اقامه نماز، عاشقان حسینی مهمان خوان پربرکت حضرت سیدالشهد (ع) هستند.(جزئیات بیشتر)

کلید اولیه سوالات سه آزمون علوم پزشکی منتشر شد

آزمون‌های ارتقا دستیاری دندانپزشکی، دستیاری دندانپزشکی، دکتری تخصصی داروسازی پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ به صورت همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شده است.

آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ برای نخستین بار از آزمون‌های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی جدا شد و یک هزار و ۲۰ نفر در آن شرکت کردند.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت درخواست انتقال دستیاران پزشکی جهت نیمسال اول ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲

دستیاران تخصصی بالینی برای نیمسال اول ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ می توانند از امروز یکشنبه اول مرداد ۱۴۰۲ با ورود به سامانه انتقال دستیاران به نشانی اینترنتی https://specialisttransmition.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. دستیاران تا پایان روز جمعه ۲۷ مرداد فرصت دارند درخواست خود را تکمیل کنند.

در صورتیکه دستیار تخصصی بالینی متقاضی میهمانی به سایر دانشگاه ها باشد باید از سامانه درخواست میهمانی به نشانی https://sguest.behdasht.gov.ir استفاده کند.(جزئیات بیشتر)

تصویب دوره دکتری حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی برای اولین بار در کشور

دکتر غلامرضا حسن زاده افزود: آئین نامه آموزشی دوره دکتری حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی برای اولین بار در کشور و جهت ادامه تحصیل دانش آموختگان مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد این رشته تصویب شده است.

وی افزود: در هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونین و اعضای شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی این موضوع به تصویب رسید.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به نیاز کشور به دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی گفت: یکی از کارهای مهمی که در حوزه آموزش پزشکی باید انجام گیرد این است که رشته‌های پرطرفدار که امکان فعالیت حرفه‌ای در کشور دارند باید ارتقا پیدا کنند.(جزئیات بیشتر)

وزیر علوم: متأسفانه توزیع متوازن استعدادها در رشته‌های تحصیلی وجود ندارد

 به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مراسم بدرقه دانشجویان به سی و یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان چین_ چانگدو ۲۰۲۳ با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری و هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

زلفی‌گل در این مراسم ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای دانشجویان اعزامی به یونیورسیاد گفت: به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که رهرو شهیدان به ویژه سالار شهیدان امام حسین(ع) باشیم.(جزئیات بیشتر)

زمان آغاز کلاس‌های آموزشی مقاطع مختلف دانشگاه امیرکبیر اعلام شد

تقویم آموزشی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مقطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی(کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) اعلام شد بر این اساس انتخاب واحد دانشجویان کارشناسی این دانشگاه از ۱۸ و ۱۹ و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز از ۲۱ و ۲۲ شهریور ماه جاری آغاز می شود.

کلاس‌های آموزشی دانشجویان تمامی دوره‌های آموزشی( کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۲۶ شهریور ماه  آغاز خواهد شد و دانشجویان از هفته دوم و سوم تحصیلی یعنی در تاریخ‌های ۴، ۸ و ۹ مهر ماه می‌توانند نسبته به حذف و اضافه واحدهای انتخاب خود اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

پیشنهاد آموزش و پرورش برای تغییر زمان کنکور

 به دنبال تغییر در شیوه برگزاری کنکور و دو مرحله‌ای شدن آن، برخی از فرهنگیان و دانش آموزان نسب به زمان برگزاری این دو آزمون خصوصاً زمان برگزاری آزمون اول معترض بودند.

دانش آموزان این گلایه را داشتند که وقتی در زمستان هنوز نیمی از کتب درسی را نخوانده‌ایم چگونه می‌توانیم در آزمون کنکور شرکت کنیم؟(جزئیات بیشتر)

ایجاد ۳ رشته جدید در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش علوم‌پزشکی درباره ایجاد ۳ رشته جدید در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و انتقال آزمون «۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی» به پایان دوره تصمیم گیری کرد.

بر اساس تصمیمات هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، ضرورت ارائه برنامه آموزشی رشته‌های «مدیریت خدمات بهداشتی درمانی»، «طب سنتی ایرانی» و «دیپلماسی سلامت و ارتباطات بین المللی» مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این جلسه، این رشته‌ها در مقاطع تحصیلی دکتری تخصصی Ph.D، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و کارشناسی ایجاد می‌شوند.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ارزشیابی و ارتقای دانش آموختگان داروسازی

 فرایند ثبت‌نام آزمون‌های ارزشیابی و ارتقای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور از امروز اول مرداد آغاز شده و تا ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۴ مرداد ادامه دارد. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این آزمون در ۲۶ مرداد برگزار می‌شود.

داوطلبان پیش از نام نویسی اینترنتی، ابتدا باید در پایگاه اینترنتی مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تشکیل پرونده دهند. فقط افرادی که توسط مرکز خدمات آموزشی تأیید شده باشند، واجد شرایط شرکت در آزمون ارزشیابی/ ارتقاء هستند.(جزئیات بیشتر)

رشته‌های دانشگاهی بدون کاربرد باید حذف شوند

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه در نشست با هیات رئیسه و اساتید دانشگاه‌های استان لرستان بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای سیاست‌گذاری است و برنامه‌های وزارتخانه‌ها در این شورا مصوب نمی‌شود و کار این شورا تصدی‌گری نیست.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند تسهیل‌گر وزارت علوم و بهداشت باشد، گفت: آئین نامه‌ها را وزارتخانه تدوین و در مجلس شورای اسلامی مصوب و در وزارتخانه‌ها اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی شورای اندیشه‌ورز با حضور نخبگان و مشارکت حداکثری استاد دانشگاه‌های استان لرستان ادامه داد: در استان‌ها با محوریت دانشگاه مادر هیات اندیشه‌ورز علمی و فناوری تشکیل شود و مسائل در این هیات مطرح و بررسی و راهکار‌های مورد نیاز ارایه شود.(جزئیات بیشتر)

اولین کاروان دانشجویان راهی چین شد

 سی و یکمین دوره رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان از پایان هفته جاری به میزبانی شهر چنگدو چین آغاز می‌شود و کاروان ورزشی کشورمان نیز در ۱۱ رشته در این رویداد حاضر خواهد شد.

به همین منظور تیم ملی تیراندازی با کمان اولین گروه از کاروان دانشجویان ایران یکشنبه شب اول مردادماه تهران را به مقصد چین ترک کرد.(جزئیات بیشتر)

مخالفت با ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه‌های کشور

 ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نورگفت: دانشگاه پیام نور مورد اقبال مردم در اقصی نقاط کشور و دارای ظرفیت‌های ویژه است که باعث شده بسیاری از دانشجویان این دانشگاه را برای تحصیل آن را انتخاب کنند که این مسئله رسالت و مسئولیت اجتماعی ما را سنگین‌تر کرده است.

وی با اشاره شرایط موجود از انجام یک ساماندهی و آمایش در تمامی رشته‌ها در مجموعه واحد‌های دانشگاهی برای مدیریت بهتر امور خبر داد و گفت: با موضوع ادغام این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها در تمامی نقاط کشور به طور جد مقاومت کرده ایم، در این زمینه دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با داشتن ۱۰ مرکز و واحد دانشجویی و بیش از هفت هزار دانشجو که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند جزء یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور به شمار می‌رود.(جزئیات بیشتر)

کارنامه و برنامه زمانی دعوت به مصاحبه استخدامی آزمون وزارت نفت اعلام شد

 به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، کارنامه و برنامه زمانی دعوت به مصاحبه استخدامی آزمون وزارت نفت اعلام شد.

داوطلبان برای دسترسی به کارنامه خود می‌توانند از طریق آدرس https://result2.sanjesh.org/RSEmp/NOETEmpOilResultKrn140204/ اقدام کنند.

معرفی‌شدگان اولیه آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت سال ۱۴۰۱ باید با همراه داشتن مدارک زیر (بر حسب مورد)، براساس زمان بندی اعلام شده نسبت به مراجعه برای انجام مراحل مصاحبه اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

مهلت دوباره انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی آغاز شد

بر اساس درخواست تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲، برای بار دوم فرصت مجدد جهت انتخاب رشته محل و ویرایش آن در نظر گرفته شده است.

کلیه داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ و متقاضیان سهمیه‌های استعداد درخشان می‌توانند از صبح امروز دوشنبه دوم مرداد تا ساعت ۱۴ روز سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ نسبت به ثبت جدید یا ویرایش انتخاب‌های خود اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

عملیات واریز وام شهریه به حساب دانشگاه ها آغاز شد

صمد حاج‌جباری درباره پرداخت وام شهریه گفت: عملیات واریز وام شهریه از روز گذشته آغاز شده و به شماره حساب دانشگاه هایی که شماره حساب آنها در سامانه صندوق رفاه دانشجویان تایید شده، در حال واریز است.

وی ادامه داد: معمولا ظرف دو تا سه روز آینده عملیات واریز شهریه انجام می شود و به حساب دانشگاه ها و به نام دانشجو واریز می شود.

معاون اموردانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعتبار وام شهریه افزود: طبق روال درخواست دانشگاه ها، هر تعداد لیست از سوی دانشگاه ها ارسال و تایید شده، ما پرداخت کرده ایم و هیچ دانشجویی نبوده که وام شهریه درخواست کرده و رد شده باشد.(جزئیات بیشتر)

بیشترین شکایات ارسالی به وزارت علوم در چه حوزه‌هایی است؟

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در پاسخ به این سؤال که بیشترین میزان تخلفات و شکایات ارسالی به وزارت علوم در چه حوزه‌هایی است، گفت: بر اساس آمارهای اخذ شده بخش‌های مربوط به امور اعضای هیات علمی، کارکنان بخش دانشجویی و ارباب رجوع حوزه‌هایی هستند که بیشترین شکایت از این حوزه‌ها به وزارت علوم ارسال شده است.

دکتر حامد کرمی ضمن بیان این مطلب به مهم‌ترین برنامه‌های حوزه بازرسی و شکایات وزارت علوم اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های ما در دفتر بازرسی و شکایات وزارت علوم این است که تلاش کنیم رویه‌های غلطی را که وجود دارد شناسایی کرده و مشکلات را رفع نماییم.(جزئیات بیشتر)

اقدامات سازمان سنجش درباره مشکلات پیش آمده در آزمون تافل اعلام شد

 به دنبال ناتمام ماندن آزمون تافل مورخ ۲۳ جولای ۲۰۲۳ (۱ مردادماه ۱۴۰۲)، سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «در آزمون تافل مورخ ۲۳ جولای ۲۰۲۳ ( ۱ مردادماه ۱۴۰۲ ) به دلیل تغییر نرم‌افزار اجرای آزمون از طرف موسسه ETS و مشکلات به‌روزرسانی نرم‌افزار اجرای آزمون، علی‌رغم تعامل با موسسه پرومتریک و ETS و تلاش کارشناسان، خطای نرم‌افزار رفع نشد و در ساعت ۱۰ صبح پس از اخذ تأییدیه از موسسه ETS، آزمون ۲۳ جولای ۲۰۲۳ برای ۲۹ داوطلب لغو شد.(جزئیات بیشتر)

آزمون عملی رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان سال ۱۴۰۲ به پایان رسید

 آزمون عملی رشته علوم ورزشی و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان در آزمون کنکور سراسری سال 1402 از صبح روز چهارشنبه 28 تیرماه آغاز به کار و عصر دیروز شنبه 31 تیرماه در تمامی حوزه‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتر حامد عباسی «معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه و مدیر اجرایی آزمون عملی» با اعلام این خبر افزود: آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان سال 1402 در طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مورخ 28 و 29 تیرماه در بخش پسران و روزهای جمعه و شنبه مورخ 30 و 31 تیرماه در بخش دختران برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

نحوه ارزشیابی دروس دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور اعلام شد

دستورالعمل جدید اجرایی ارزشیابی دروس دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱  مراکز بین المللی قشم و کیش دانشگاه پیام نور اعلام شد.

در اطلاعیه دانشگاه پیام نور آمده است:

همه ارزشیابی‌های دروس فوق در بازه زمانی امتحانات ۱۱ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و عدم شرکت دانشجو در ارزشیابی در تاریخ و ساعت اعلام شده توسط مدرس به منزله غیبت در جلسه امتحان است.

تبصره ۱: مدرس می‌تواند طبق توافق با کلیه دانشجویان در تاریخی قبل از تاریخ بازه امتحانات آزمون را اخذ کند.

تبصره ۲: نوع آزمون (تستی یا تشریحی و یا تستی تشریحی) توسط مدرس مربوطه تعیین می‌شود.

برگزاری آزمون پایان نیمسال الزامی است.(جزئیات بیشتر)

دانشجویان مازندران هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند

تجمع دانشجویان انقلابی مازندران در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم عصر دوشنبه در میدان ولایت بابل برگزار شد.

در این مراسم که شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان حضور داشتند، اقدام شنیع و موهن هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم محکوم شد و دانشجویان انقلابی خواستار برخورد با عاملان این اقدام موهن شدند.(جزئیات بیشتر)

تغییر زمان کنکور سراسری ۱۴۰۳

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در خصوص تغییر زمان برگزاری کنکور گفت: موضوعات مطرح شده در خصوص زمان مطلوب برگزاری کنکور در شورای سنجش و پذیرش مورد بررسی قرار گرفت و صحبت‌ها پیرامون تغییر زمان برگزاری کنکور مدت‌ها میان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش در جریان بود.(جزئیات بیشتر)

۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تغذیه دانشجویی تخصیص یافت

 هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در حوزه تغذیه دانشجویی ما برنامه ای تحت عنوان الگوی تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه های کشور تدوین کردیم و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشورت دانشگاه‌ها دنبال این هستیم که تحولی در حوزه مدیریت تغذیه دانشجویان صورت بدهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از گزینه های ما در تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه‌های کشور این است که بجای اینکه منابع در اختیار دانشگاه ها قرار بگیرد را در اختیار مصرف کنندگان یا همان دانشجویان قرار دهیم. یعنی منابع تغذیه دانشجویان که دولت به دانشگاه ها اختصاص می‌دهد را به مرور زمان از طریق دانشگاه ها به دانشجویان بدهیم در عوض تنوع غذایی را به حداکثر برسانیم. به این ترتیب دانشجویان یارانه تغذیه دریافت خواهند کرد.(جزئیات بیشتر)

سن ورود داوطلبان به آموزش و پرورش تعیین شد

در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

محمود امانی با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آئین نامه جذب کند.(جزئیات بیشتر)

 فرصت مجدد ثبت‌نام برای رشته‌های بدون آزمون دانشگاه فنی و حرفه‌ای

 به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، علی صدر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آنها در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «معدل کل دوره کاردانی» صورت می‌گیرد در صورتیکه تا زمان مقرر ۷ تیر ماه موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته‌ها از روز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه تا روز جمعه ۳ شهریورماه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش این رشته‌ها اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

جزئیات آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ اعلام شد

آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۲ صبح روز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ در ۳۳ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت ۸:۰۰ آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد، لذا همه داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.(جزئیات بیشتر)

۲۹۴ هزار دانش‌آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد شرکت کردند

 به نقل از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری با بیان اینکه ۲۹۴ هزار و۳۰۰ نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: در آزمون ورودی پایه هفتم ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته‌اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش آموز، پسر بوده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان آزمون ورودی پایه دهم ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این تعداد، ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش آموز پسر بوده‌اند.(جزئیات بیشتر)

امتحانات نهایی از مهم‌ترین خروجی‌های نظام آموزشی کشور

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش  با حضور در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی از مهم‌ترین خروجی‌های نظام آموزشی کشور است که بر اساس استاندارد‌های موجود برگزار شد و نتایج آن باید تجزیه و تحلیل شود.

وی افزود: در انتخاب و انتصاب مدیران بر شایستگی‌ها و صلاحیت فنی و حرفه‌ای آن‌ها تاکید داریم. معیار عمل ما در تعیین مدیران مدارس آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است.

صحرایی اظهار کرد: با تنوع مدارس موافق نیستم مگر مدارسی که بر اساس پژوهش‌های علمی لزوم ایجاد آن‌ها اثبات شده باشد.(جزئیات بیشتر)

تفاهم نامه وزارت علوم برای تامین مسکن دانشگاهیان

به نقل از وزارت علوم، علی خطیبی در خصوص این تفاهم‌نامه همکاری گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت در راستای جهش تولید مسکن و اجرای طرح ملی نهضت مسکن و از آنجائیکه کمک به تأمین مسکن دانشگاهیان همواره یکی از دغدغه‌های مهم وزیر علوم در دولت سیزدهم بوده است، با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته، این تفاهم‌نامه همکاری بین یکی از بانک ها و وزارت علوم منعقد شد.

وی با اشاره به رضایت این وزارتخانه از خدمات بانک مذکور به مدیران اساتید و دانشجویان سراسر کشور خاطرنشان کرد: اطمینان داریم که این تعامل و همکاری ثمرات و برکات بسیاری برای وزارت علوم و بانک مورد تعهد به دنبال خواهد داشت.(جزئیات بیشتر)

دانشجویان یارانه تغذیه دریافت خواهند کرد

رییس سازمان امور دانشجویان از برنامه وزارت علوم برای تخصیص یارانه تغذیه به دانشجویان از مهر جاری خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۲۰ درصد اعتبار دانشگاه ها از سوی دولت به این مراکز اختصاص می‌یابد و برنامه داریم این مبلغ به صورت یارانه به دانشجویان پرداخت شود.

دکتر هاشم داداش پور ضمن بیان این مطلب به برنامه جدید وزارت علوم در حوزه تغذیه دانشجویی اشاره کرد و گفت: در حوزه تغذیه دانشجویی ما برنامه ای تحت عنوان "الگوی تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه های کشور "تدوین کردیم و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشورت دانشگاه ها دنبال این هستیم که تحولی در حوزه مدیریت تغذیه دانشجویان صورت بدهیم.(جزئیات بیشتر)

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ۱۲ مرداد برگزار می شود

دکتر علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، زمان انتشار کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

کریمیان درباره برگزاری این آزمون گفت: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۹ مرداد ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی افزود: داوطلبان برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای و یا اطلاعات ثبت‌نامی از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و بر اساس آدرس و زمان تعیین‌شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.(جزئیات بیشتر)

فضاسازی فرهنگی در دانشگاه ها باید تقویت شود

به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اولین نشست شورای مرکزی هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور، با حضور اعضای این شورا در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری در این نشست گفت: ضرورت دارد دستگاه های متولی حوزه فرهنگی و اجتماعی، هماهنگی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اهمیت و کارکرد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها، لازم است از ظرفیت سایر دستگاه ها، سازمان ها و تشکل های مرتبط با حوزه فرهنگ نیز استفاده شود.(جزئیات بیشتر)

اعلام نتایج نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی

سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص اعلام نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (بجُز وزارت آموزش و پرورش) اطلاعیه داد.

نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور (به جز وزارت آموزش و پرورش) در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شده است.

نتایج نهایی متقاضیان آزمون متقاضیان هر یک از دستگاه‌های اجرایی شامل: وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سیستان و بلوچستان شامل: استانداری سیستان و بلوچستان در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است.(جزئیات بیشتر)

جزئیات جذب اعضای هیات علمی نخبه در دانشگاه های علوم پزشکی

مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت تسهیلات جذب به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (طرح شهید دکتر شهریاری) را تشریح کرد.

بنیادملی نخبگان با هدف کمک به جذب دانش آموختگان برتر دوره دکتری تخصصی (Ph.D)، به عنوان «عضو هیئت علمی»در دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور، تسهیلات جذب در مؤسسه های علمی را به دانش آموختگان برتر دانشگاهی اعطا می کند.

مشمولان این طرح، با معرفی بنیاد از اولویت بررسی و پذیرش به عنوان عضو هیئت علمی در مؤسسه های علمی کشور (مطابق ضوابط جذب هیئت علمی مصوب هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی) برخوردار می شوند.(جزئیات بیشتر)

هرچه پولدارتر، تحصیل در دانشگاه‌ بهتر

بررسی‌های جدید آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که احتمال حضور فرزندان خانواده‌های ثروتمند در دانشگاه‌های برتر، دو برابر بیشتر از سایر داوطلبان است.

یک مطالعه جدید توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد که احتمال حضور در دانشگاه‌های برتر، در بین فرزندان خانواده‌هایی که در یک درصد برتر از نظر مالی قرار دارند، بیش از دو برابر، بیشتر از خانواده‌های طبقه متوسط است.(جزئیات بیشتر)

بیش از ۹۰ درصد ازدواج های دانشجویی پایدارند

 حجت الاسلام سیدعلی طاهری، ظهر چهارشنبه در محل دانشگاه منابع طبیعی گرگان، اظهار کرد: یکی از راهکارهای کاهش آمار طلاق افزایش ازدواج‌های آگاهانه دانشجویان در دوره دانشجویی است.

وی افزود: متأسفانه از سال ۹۰ تاکنون حمایت و فعالیت برای ازدواج دانشجویی به دلایلی کم رنگ شده و به همین جهت آمار ازدواج‌های دانشجویی کمتر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد گلستان با بیان اینکه مسکن و اشتغال جوانان مانعی مهم در امر مقدس ازدواج است، گفت: تسهیل و بسترسازی برای ازدواج جوانان وظیفه هر دولتی است و سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه با عمل به برنامه‌های مصوب به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی از ۹ مرداد

ضوابط و شرایط برگزاری آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی با هدف تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص اعلام شد.

این دوره از آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی برای اولین بار از پذیرش رشته‌های تخصصی داروسازی جدا شده است.(جزئیات بیشتر)

کارت آزمون استخدامی آموزش و پرورش از ۹ مرداد توزیع می‌شود

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه برگزار می‌شود.

برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.(جزئیات بیشتر)

مهلت شرکت در نوزدهمین آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی تمدید شد

نوزدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور (مرحله نظری) ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ طبق دستورالعمل اجرایی آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی برگزار خواهد شد.

پیش از این مهلت ثبت نام در این آزمون از اول تا چهارم مرداد تعیین شده بود که با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، داوطلبان تا ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ فرصت دارند با توجه به شرایط اعلامی، در این آزمون ثبت نام کنند.(جزئیات بیشتر)

تجمیع دانشگاه‌ها برای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح نیست

به نقل از وزارت بهداشت، حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول طی سخنانی در خصوص تجمیع دانشگاه‌ها گفت: تجمیع دانشگاه‌ها به‌عنوان یک ایده مطرح است و برای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در وزارت بهداشت یک هوشمندی، نبوغ و عقلانیت حاکم بود و دانشگاه‌های علوم پزشکی بی رویه تکثیر نشده اند و متناسب با نیاز راه اندازی شده اند و مصداقی برای تجمیع دانشگاه‌های علوم پزشکی سراغ ندارم.(جزئیات بیشتر)

 فعال دانشجویی: تحویل اهانت کنندگان به قرآن به کشورهای اسلامی مطالبه دانشجویان و مردم است

 علیرضا هاشم زاده عضو شوای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، گفت: شاید اگر فردی در کنجی از عالم و درحد سر و صدای منطقه‌ای دست به چنین اقدامی می زد مسئله هم در حد همان منطقه باید مورد بررسی قرار می گرفت ولی وقتی صدای این عمل جهانی می شود و دست هایی پشت این جهانی شدن مشهود است دیگر فقط محلی از انگاشتن این رویداد‌ها کمی ساده انگارانه است. این گونه اهانت‌ها صرفا بار کلامی ندارد و صرفا برای عقده گشایی طراحی نشده بلکه زمینه نفرت پراکنی عملی و سایه افکنی قدرت‌هارا بر سر مسلمین فراهم می کند.(جزئیات بیشتر)

فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه‌ لغو شد

 به نقل از دانشگاه علامه طباطبائی، دبیرخانه هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه در اطلاعیه‌ای از لغو مجوز فعالیت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه‌طباطبائی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

«هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه در مصوبه جلسه ۱۰تیرماه ۱۴۰۲، با توجه به ملاحظات زیر و بر اساس بند ۲ ماده ۱۸ دستورالعمل اجرائی آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، مجوز فعالیت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبائی را لغو کرد.(جزئیات بیشتر)

شرایط شرکت دانش آموختگان خارج از کشور در ۲ آزمون علوم پزشکی اعلام شد

داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در روز‌های دوشنبه ۱۰ مرداد تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۱۸ مرداد نسبت به ثبت نام در آزمون‌های پیش کارورزی و علوم پایه دندانپزشکی نوبت شهریورماه ۱۴۰۲ اقدام کنند.

داوطلبانی که در مرکز خدمات آموزشی تشکیل پرونده داده اند (داوطلبان دقت کنند تمامی مدارک مربوطه در این مرکز باید کامل باشد و در صورت نقص پرونده، کارت ورود به جلسه برای این داوطلبان صادر نخواهد شد) باید قبل از ثبت نام از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، با مراجعه به لینک آزمون‌های مربوطه هزینه ثبت نام را پرداخت کنند.(جزئیات بیشتر)

 اعلام جزئیات آزمون دوره تکمیلی تخصصی علوم‌ آزمایشگاهی

 مرکز سنجش آموزش پزشکی با انتشار اطلاعیه‌ای، جزئیات برگزاری آزمون ورودی دوره تکمیلی تخصصی علوم‌ آزمایشگاهی را اعلام کرد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این آزمون ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ماه به شیوه الکترونیک در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برگزار می‌شود. این آزمون ۲ مرحله‌ای است و ۲ برابر ظرفیت پذیرش برای آزمون مرحله دوم یعنی مصاحبه معرفی می‌شوند.

کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول، روز دوشنبه ۹ مرداد ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

دفترچه سؤالات و کلید اولیه، ۲ روز پس از برگزاری آزمون یعنی روز شنبه ۱۴ مرداد ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود. پس از انتشار دفترچه سؤالات و کلید آزمون، فرصت ثبت اعتراض آغاز می‌شود و تا ظهر دوشنبه ۱۴ مرداد ماه ادامه دارد.(جزئیات بیشتر)

 اعلام جزئیات دو آزمون دانش‌آموختگان خارج از کشور

مرکز سنجش آموزش پزشکی با انتشار اطلاعیه‌ای، توضیحاتی درباره آزمون‌های «پیش‌کارورزی» و «علوم‌پایه دندان‌پزشکی» ارائه داد.

فرانید ثبت‌نام در آزمون‌های «پیش‌کارورزی» و «علوم‌پایه دندان‌پزشکی» از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان وقت ارادری روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه ادامه دارد. داوطلبانی که در مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل پرونده داده‌اند، می‌توانند در این آزمون‌ها ثبت‌نام کنند.(جزئیات بیشتر)

آخرین مهلت ثبت نام کمک هزینه تحصیلی ترم تابستان دانشگاه شریف

 دانشجویان متقاضی (با اولویت ساکنین خوابگاه در ترم تابستان جاری) می توانند برای ترم تابستان سال تحصیلی جاری تا پایان روز ۱۳ مرداد ماه، نسبت به تکمیل فرم درخواست الکترونیکی اقدام نموده و کلیه مدارک و مستندات مربوطه را به صورت الکترونیکی از طریق آدرس stu.sharif.ir ارسال نمایند.

در راستای تحقق اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف و به منظور اعتلای فعالیت های علمی، پژوهشی و توسعه دانش بشری در جمهوری اسلامی ایران، طرح حمایت از دانشجویان متقاضی در راستای فراهم نمودن شرایط مناسب تر برای آنان با حمایت خیرین نیک اندیش توسط «بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف» اجرا می‌شود.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه تهران «ناظم خوابگاه» جذب می کند

به نقل از دانشگاه تهران، ادارۀ کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران در نظر دارد برای جذب نیروی ناظم در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران برای شیفت شب (ساعت ۲۲ تا ۶) با افراد واجد شرایط (مرد - زن) از طریق مصاحبه، بدون هرگونه تعهد استخدام در قالب نیروی شرکتی و مطابق ضوابط و مقررات اقدام کند.

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند حداکثر تا ۲۰ مرداد ماه با مراجعه به وبگاه kooy.ut.ac.ir/fa/news/۳۵۹۱۶ نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک اقدام کنند. در صورت هر گونه سئوال با رایانامه kooy@ut.ac.ir تماس حاصل کنند.(جزئیات بیشتر)

 رئیس سازمان سنجش: در جایگاه ناظر برگزاری آزمون آیلتس صبح امروز را لغو کردیم

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به لغو آزمون آیلتس که قرار بود امروز شنبه 7 مردادماه برگزار شود، گفت: طی بررسی‌هایی که به عنوان ناظر آزمون آیلتس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این آزمون نباید برگزار شود.

وی تاکید کرد که سازمان سنجش آموزش کشور طی ساعات آینده، بیانیه‌ای رسمی در این زمینه صادر خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

 آغاز توزیع کارت آزمون استخدامی آموزش و پرورش از دوشنبه

آزمون‌ استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ ساعت‌ ۷:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه برگزار می‌شود.

برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.(جزئیات بیشتر)

آخرین وضعیت نتایج بیستمین فراخوان جذب هیات‌علمی وزارت بهداشت

رئیس مرکز جذب و امور اعضای هیات‌علمی و نخبگان وزارت بهداشت وزارت بهداشت درباره تعیین تکلیف بیستمین فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم بتوانیم نتیجه نهایی و تعداد افرادی که می‌توانند از طریق فراخوان بیستم جذب شوند، را اعلام کنیم.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی درباره وضعیت فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی در وزارت بهداشت اظهار کرد: ما در حال انجام مکاتبات، مراودات و برگزاری جلسه با  سازمان امور اداری و استخدامی هستیم تا بتوانیم مجوز بیستمین فراخوان جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را کسب کنیم.(جزئیات بیشتر)

 اعلام دو فرایند جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی

 دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر جذب مدرس به شیوه اعلام فراخوان و بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان به روش برگزاری آزمون و مصاحبه، با تدریس۳۹۷ مدرس تجربی خبره در هیأت ممیزه این دانشگاه موافقت کرد.

هیأت ممیزه دانشگاه علمی کاربردی در جلسه اخیر خود، از مجموع ۶۳ پرونده در دو گروه "فرهنگ و هنر"، "مدیریت و خدمات اجتماعی" تعداد ۲۸ پرونده‌ متقاضیان تدریس خبره یا تجربی گروه فرهنگ و هنر در حوزه‌های تخصصی طراحی و دوخت، هنرهای نمایشی و روابط عمومی و ۳۵ پرونده گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در حوزه‌های تخصصی مدیریت دفاعی و علوم انتظامی، خدمات مهمانداری و گردشگری، آرایش و پیرایش ، تربیت بدنی، مدیریت، امداد و سوانح و گمرک را پس از بررسی مورد تأیید قرار داد.(جزئیات بیشتر)

ادعای پذیرش مردودشدگان آزمون سراسری در دانشگاه ها کذب است

به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، در این توضیحات آمده است:

ادعای پذیرش داوطلبی که مردود شده و یا پذیرش فردی با رتبه ۱۷۵ هزار در رشته پزشکی! بدون ارائه هرگونه سندی کذب محض بوده و این ادعاهای کذب، آشکارا اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام آموزشی کشور را هدف گرفته است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۲ طی مصوبه‌ای اختیار نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها در آزمون سراسری را به وزاری علوم، بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض کرد، در همان سال دو وزیر علوم و بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی این مصوبه را تصویب و ابلاغ کردند.(جزئیات بیشتر)

سهمیه‌ای برای پذیرش یا انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی وجود ندارد

 سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه توضیحاتی ضمن تکذیب پذیرش افراد مردود شده در دانشگاه‌ها، تأکید کرد: هیچ‌گونه تسهیلات و امتیازی برای پذیرش و یا انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی وجود ندارد.

 در این توضیحات آمده است: ادعای پذیرش داوطلبی که مردود شده و یا پذیرش فردی با رتبه 175 هزار در رشته پزشکی! بدون ارائه هرگونه سندی کذب محض بوده و این ادعاهای کذب، آشکارا اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام آموزشی کشور را هدف گرفته است.(جزئیات بیشتر)

ادعای لو رفتن سوالات آزمون آیلتس تأیید شد

 سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: به اطلاع داوطلبان می‌رساند آزمون آیلتس توسط سه سنتر اصلی به نمایندگی از موسسه IDP (به عنوان صاحب امتیاز آزمون) و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

در ساعات منتهی به برگزاری آزمون مورخ ۷ مرداد ۱۴۰۲ (۲۹ جولای ۲۰۲۳)، بر اساس گزارش ناظرین این سازمان به دلیل افشای سؤالات و با هدف حفظ سلامت آزمون، پیشگیری از تقلب و تخلف و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان با اطلاع موسسه IDP آزمون مذکور لغو شد.(جزئیات بیشتر)

تجهیز دختران دانشگاهی به معارف اسلامی/ ترویج فرهنگ حجابپ

به نقل از دانشگاه الزهرا (س)، دکتر بشری الزوینی، مدیر دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه العراقیه و وزیر سابق زنان عراق، در محل ساختمان ریاست دانشگاه الزهرا با دکتر زهرا ناظم بکائی ریاست دانشگاه، ملاقات و گفت و گو کرد.

ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا (س) با خوشامدگویی به میهمان عراقی و نثار درود به شهدای راه حق به ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، بر ضرورت هم‌فکری و هم‌افزایی به منظور اتخاذ تدابیری برای مواجهه با حملات دشمنان اسلام و مسلمین به ویژه در حوزه زنان و خانواده، تاکید کرد.(جزئیات بیشتر)

اعلام نتایج کنکور ارشد پزشکی و آزمون دستیاری در نیمه اول شهریور

دکتر محمدمهدی نوروزشمسی: با توجه به پایان فرصت های متعدد انتخاب رشته و ویرایش برای داوطلبان مجاز در آزمون های کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ و دستیاری بالینی، در مرحله استخراج نتایج به سر می بریم.

وی افزود: نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ و آزمون دستیاری بالینی در نیمه اول شهریورماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.

به گزارش مهر، پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و پس از اعلام نتایج اولیه در ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ داوطلبان مجاز در سه بازه زمانی ۱۱ تا ۱۷ تیر، ۲۱ تا ۲۵ تیر و ۲۸ تا ۲۹ تیر ۱۴۰۲ فرصت داشتند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

جذب عضو هیأت علمی وابسته در دانشگاه آزاد واحد علوم و فناوری پردیس

فراخوان جذب عضو هیأت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس ویژه مدیران عامل، مدیران فنی و کارشناسان تحقیق و توسعه شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس اعلام شد.

این فراخوان در راستای پاسخگویی و حل مسائل و شبکه سازی نخبگان و پژوهشگران علمی شاغل در پارک فناوری پردیس صورت می گیرد. از اهداف این طرح می توان به ارتقاء سطح آموزش و پژوهش در دانشگاه بر مبنای توانمندی های جدید، استفاده بیشتر از ظرفیت های صنایع در دانشگاه و توسعه دیپلماسی علمی و فناوری در بستر فعالیت های بین المللی خصوصاً در سطح کشورهای جهان اسلام اشاره کرد.(جزئیات بیشتر)

ثبت نام انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی از ۲۰ مرداد آغاز می‌شود

 بر اساس نامه ۷ مرداد ۱۴۰۲ مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازم است از ۲۰ مرداد تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ از طریق سامانه انتقال نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

درخواست متقاضیان در کمیسیون نقل و انتقالات بررسی و نتیجه آن از طریق سامانه و پیامک به دانشجو اطلاع رسانی می‌شود.(جزئیات بیشتر)

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری استادمحور در دانشگاه الزهرا

 دانشگاه الزهرا (س) اعلام کرد: این دانشگاه مطابق آیین‌نامه پذیرش استعداد‌های درخشان به شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیاز‌های کشور برای سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع دکتری به شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیاز‌های کشور در رشته‌های حسابداری، مطابق با طرح اعلام شده و استاد میزبان معرفی شده، به صورت بدون آزمون و از طریق استعداد درخشان (از طریق ثبت نام و انجام مصاحبه) دانشجو پذیرش می‌کند.

کسب میانگین کل ۱۶ و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد مرتبط از جمله شرایط ثبت نام در فراخوان فوق است البته این شرط در مورد متقاضیان که میانگین کل کارشناسی پیوسته آن‌ها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل کارشناسی ارشد (بدون احتساب پایاننامه) آن‌ها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همترازی طیق آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش، محاسبه خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

جزئیات اعطای گرنت آموزشی به دانشجویان استعداد درخشان

 با اشاره به جزئیات اجرای طرح گرنت آموزشی گفت: ما در معاونت آموزشی وزارت علوم در زمینه گرنت آموزشی دوهدف اصلی را دنبال می کنیم، اول تلاش می کنیم دانشجویان استعدادهای درخشان که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می شوند با هماهنگی معاونت پژوهشی وزارت علوم به ویژه در زمان اجرای پایان نامه، گرنت محور شوند.

وی ادامه داد: دوم، یک برنامه ای برای دوره های کارشناسی پیش بینی کرده ایم تحت عنوان «بورس صنعت» و «بورس نخبگان»، که سال گذشته با انجام توافقی مقرر شد، رتبه های کشوری زیر ۱۰۰ کنکور سراسری بورس شده و تا مقطع دکتری تحت حمایت وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان قرار گیرند.(جزئیات بیشتر)

تشکیل کارگروه مشترک برای تسهیل موضوعات میراثی طرح توسعه دانشگاه تهران

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به راه‌اندازی دانشکده تازه تاسیس گردشگری در دانشگاه تهران، گفت: دانشکده‌های جدید دانشگاه تهران از جمله دانشکده گردشگری بر اساس تقاضامحوری، ظرفیت‌های موجود کشور و نیاز‌های روز جامعه راه‌اندازی شده‌اند و تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیاز‌ها را در دستور کار دارند.

وی با یادآوری ظرفیت‌های دانشگاه تهران و نیاز‌های اولویت‌دار کشور، اعلام آمادگی کرد که بر اساس نیاز‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به راه‌اندازی رشته‌های جدید مرتبط با گردشگری و تدوین سرفصل‌های دروس متناسب با شرایط بومی کشور اقدام موثر صورت گیرد.(جزئیات بیشتر)

 کارت آزمون استخدامی آموزش و پرورش فردا منتشر می شود

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ فردا بر روی سایت این سازمان قرار می گیرد، گفت: این آزمون روز پنج شنبه ۱۲ مرداد برگزار می شود.

دکتر علیرضا کریمیان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کارت‌ شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ از فردا دوشنبه ۹ مرداد ماه از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود.(جزئیات بیشتر)

قطع همکاری انتشارات دانشگاه تهران با پلتفرم طاقچه

 موسسه انتشارات دانشگاه تهران در پی انتشار تصویر کشف حجاب برخی کارکنان یک پلتفرم دسترسی به نسخه دیجیتال و صوتی کتاب، با این پلتفرم قطع همکاری کرد.(جزئیات بیشتر)

شیوه نامه انضباطی دانشجویان بین الملل به زبان انگلیسی تهیه شد

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، شورای انضباطی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای آگاهی دانشجویان بین الملل با شیوه نامه انضباطی دانشجویان دانشگاه و رعایت اصول حرفه ای و رفتار پوشش ابلاغی، شیوه نامه انضباطی را با همکاری کالج بین الملل دانشگاه به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار این دانشجویان به صورت مجازی قرار داد.

این کار به منظور این است که دانشجویان بین المللی با مطالعه آن از حقوق خود و همچنین تخلفات انضباطی و تنبیهات در نظر گرفته شده آشنا شوند و در جهت کاهش میزان تخلفات، در بین این دانشجویان مؤثر واقع شود.(جزئیات بیشتر)

زمان برگزاری امتحانات نهایی شهریور اعلام شد

برنامه امتحان نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسال، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه که شامل  رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی است؛ در شهریور مشخص شد.(جزئیات بیشتر)

صعود ۲ پله‌ای ایران در یونیورسیاد دانشجویان جهان با مدال طلای حسینی

به نقل از تسنیم، در دومین روز از سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین، نمایندگان کشورمان در ووشو، جودو، تکواندو، تیراندازی و والیبال به مصاف رقبای خود رفتند.

اولین طلای ایران برای ووشو

سیدمحمد حسینی در سبک گون شو تالو موفق شد بر سکوی نخست ایستاده و ضمن کسب عنوان قهرمانی اولین مدال طلای کاروان ایران را در این رویداد کسب کند. در این رشته ورزشکاران آمریکا و ماکائو نقره و برنز گرفتند. حسینی عصر امروز در دومین مسابقه خود در فرم دائو شو رقابت کرد و در این فرم در جایگاه یازدهم ایستاد.(جزئیات بیشتر)

 فراخوان جذب نخبگان پارک فناوری پردیس در دانشگاه آزاد واحد پردیس

فراخوان جذب عضو هیأت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس با هدف جذب نخبگان علمی شاغل در پارک فناوری پردیس اعلام شد.

فراخوان جذب عضو هیأت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس ویژه مدیران عامل، مدیران فنی و کارشناسان تحقیق و توسعه شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس اعلام شد.

این فراخوان در راستای پاسخگویی و حل مسائل و شبکه‌سازی نخبگان و پژوهشگران علمی شاغل در پارک فناوری پردیس صورت می‌گیرد. از اهداف این طرح می‌توان به ارتقاء سطح آموزش و پژوهش در دانشگاه بر مبنای توانمندی‌های جدید، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های صنایع در دانشگاه و توسعه دیپلماسی علمی و فناوری در بستر فعالیت‌های بین‌المللی خصوصاً در سطح کشورهای جهان اسلام اشاره کرد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top